Followers

Friday, November 2, 2012

Try to ACCEPT !




My dear Allah when I loose hope, help me to remember that your love is greater than what I feel and

your plans for my life is better than what I dreams.


Kita tahu yang Allah lebih tahu apa yang terbaik untuk kita 

tetapi kadang kita tidak tahu bagaimana untuk 

redha dengan ketentuanNya. 



Hikmah Allah itu akan tersingkap bila tiba waktunya.

 Sabarlah kerana hanya kesabaran yang akan dapat

menemukan kita dengan hikmahNya. ^_^



Yakin dengan Allah sebab Allah tidak pernah mengecewakan hambaNya !

(Itulah IMAN, yakin ! )


_nurimanfillah is BACK !_

Wednesday, September 5, 2012

.:: i WoN't GiVe Up::.

when i look into your eyes
it’s like watching the night sky
or a beautiful sunrise
well there’s so much they hold
and just like them old stars
i see that you’ve come so far
to be right where you are
how old is your soul?

i won’t give up on us
even if the skies get rough
i’m giving you all my love
i’m still looking up

and when you’re needing your space
to do some navigating
i’ll be here patiently waiting
to see what you find
cause even the stars they burn
some even fall to the earth
we’ve got a lot to learn
god knows we’re worth it
no, i won’t give up

i don’t wanna be someone who walks away so easily
i’m here to stay and make the difference that i can make
our differences they do a lot to teach us how to use the tools and gifts
we got yeah we got a lot at stake
and in the end, you’re still my friend at least we didn’t tend
for us to work we didn’t break, we didn’t burn
we had to learn, how to bend without the world caving in
i had to learn what i got, and what i’m not
and who i am

i won’t give up on us
even if the skies get rough
i’m giving you all my love
i’m still looking up
i’m still looking up

i won’t give up on us
god knows i’m tough, he knows
we got a lot to learn
god knows we’re worth it

i won’t give up on us
even if the skies get rough
i’m giving you all my love
i’m still looking up

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Sepi,
Entahlah...
Hati kadang meronta mohon hajat dan permintaan dipenuhi..
Tapi apakan daya...
Allah itu maha Mengetahui...
Segala sesuatu yg terbaik buat sang hati...

Syukur dan senyumlah..
Selagi diri masih punya kasih Allah...
Jangan sedih dan jangan gundah..
Apa yg ditetapkan Nya pasti punya hikmah...
Moga rahsia nya mekar di Jannah...
Amin...

nurislamfiqalbi....

Sunday, August 26, 2012

.::aDa KaMu::.

Pertama Kali Kita Berjumpa
Tidak Kepastiannya Ternyata
Diriku Dipenuhi Soalan
Ku Tiada Teman

Aku Terlihat Insan Yang Keliru
Air Yang Deras Mencermin Wajahku
Engkau Menjelma Memberi Harapan
Menghulur Tangan

Sempena Hari Mulia Ini
Aku Tersenyum Lalu Mengimbasi Kembali
Semua Yang Kerap Kita Mengadukan
Kini Jadi Bahan Rindu Yang Ku Simpan

Detik Masa Kini Kedengaran
Aku Mengucap Selamat Jalan
Kepada Teman Yang Sering Menghibur Dengan Gurauan

Bagaikan Anak Yang Baru Dilahir
Titisan Mata Pun Mula Mengalir
Di Simpang Jalan Kita Menyebut Kata Terakhir

Sempena Hari Mulia Ini
Aku Tersenyum Lalu Mengimbasi Kembali
Semua Yang Kerap Kita Mengadukan
Kini Jadi Bahan Rindu Yang Ku Simpan

Ku Hargai Semua Yang Terjadi
Memang Nyata Dirimu Takkan Ada Pengganti
Semoga Kita Dapat Bertemu Semula
Kerana Aku Yakin Engkau Akan Sentiasa Di Hatiku...

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Alhamdulillah syukur... Allah itu maha tahu..
DiberiNya kepada kita apa yang kita perlu, bukan apa yang kita mahu.. ^_^
Lagi 2 minggu bakal menempuh alam baru..
Tanpa kehadiran sahabat tercinta disisi,
Tapi aku pasti dia sentiasa dalam rantaian doa rabitahku dan ada di hati.. =')

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Pernah suatu ketika,
Aku ditinggalkan tanpa kata,
Terkapai-kapai aku dalam mencari makna kehidupan,
Tangisku siang dan malam tiada yang menyedari,
Aku cuba bangkit dari kisah silam,
Kisah silam yang aku kira Dia ingin aku tahu,
Betapa besar kuasaNya yang mahu aku belajar akan sesuatu,
Dia Pemilik cinta hakiki,
Dia Maha pemberi maaf,
Dia Maha Pengampun atas segala dosa...
Allahurabbi, hamba syukur Kau tidak pernah jauh dari diri ini.. =')

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Dia yg Maha Mengetahui,
Mengutuskan aku sahabat yg cukup membuat dunia ku berwarna indah,
DikirimkanNya buatku teman yang mengingatkan dikala aku kehilangan,
DiilhamkanNya hidayah buatku melalui sahabat yg ku cinta keranaNya..
Kerana Dia, aku ada kamu wahai teman tercinta.. =')

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Syukur,
Aku ada kamu,
Syukur,
Kamu sentiasa tunjukkan jalan-jalan tarbiyah buatku,
Syukur,
Kamu sentiasa genggam erat tangan ini,
Dan tak pernah lepas genggaman itu biarpun aku sering kecundang dari jalan ilahi..
Alhamdulillah syukur,
Kau pertemukan aku dengannya ya Rabbul Izzati..
=')

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Nurimanfillah, ana ithar enti lillah.. =')



Pada hari itu sahabat-sahabat karib: setengahnya akan menjadi musuh kepada setengahnya yang lain, kecuali orang-orang yang persahabatannya berdasarkan taqwa (iman dan amal salih).(43:67)

Sunday, June 10, 2012

.::NiaT BeRUkHuWaH::.

Dulunya aku bersahabat
Kerna ingin dihargai
Agar hidupku tidak sepi
Punya seseorang untuk menemani
Waktu suka duka dalam kehidupan ini
Namun saat sahabat itu tidak mampu
Aku menjadi marah pada dirinya dan adakala diriku
Lalu terjadi persengketaan di antara kami
Yang tidak mengubat malah mengeruhkan lagi
Ukhuwah yang terbina kononnya kerana Ilahi

Ternyata Allah itu memahami
Diketuknya pintu hati
Untukku segera kembali
Lalu ku betulkan niat
Bersahabat itu perlu
Tetapi hanya kerana Allah yang satu
Terikat atas dasar keimanan bukan kepentingan nafsu

Ya, ukhuwah ini akan terus teruji
Pasti lebih hebat dari apa yang dilalui
Cuma kepahitan kali ini
Aku yakin dan aku akui
Memberi seribu erti kebahagiaan yang abadi
Kerna kebergantunganku pada Yang Memegang Hati



Apa yang diharapkan daripada seseorang yang juga manusia?
Jika yang Maha Sempurna sentiasa ada. ^_^

Wallahu'alam, nurimanfillah :)






Thursday, June 7, 2012

.::MeReka daN meReka BerBeZa::.

Bicara jadi kaku.

Hati jadi buntu.

Tangisan menjadi sendu.

Mereka masih tidak faham Islam

Islam terus dibiar begitu.

Apakah kita di penghujung dunia?

Seperti buih-buih di lautan.

Ramai tetapi lemah.

Ramai tetapi berpecah belah.

Mementingkan diri dan duniawi.

Berjaya mereka yang durjana.

Dengan media yang berleluasa.

Melihat Islam diperolok-olokkan.

Oleh manusia yang mengaku Islam.

Tetapi jangan terlalu gembira.

Kerana semangat Islam tidak pernah pudar.

Dalam jiwa para pejuang kebenaran.

Mereka bermatlamatkan Allah.

Meneladani akhlak Rasulullah.

Berpegang pada Al-Qur'an dan As-Sunnah.

Memilih untuk berjihad di jalanNya

Serta bercita-cita tinggi menuju syahid.

Mereka tidak pernah dikalahkan.

Bahkan sering mengalahkan.

Dan ketahuilah kegelapan tidak akan pernah mampu.

Menembusi cahaya keimanan dan ketaqwaan.

Yang selamanya hidup dalam hati mereka.



Jadilah seperti ini,,



jangan seperti,,


Apapun, pintu taubat Allah sentiasa terbuka, right?

wallahu'alam, nurimanfillah :)


Sunday, May 20, 2012

.::LuAhAn::.

Bismillahirrahmanirrahim..

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah
lagi Maha Pengasihani...

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^


..Luahan hati..
..................................
Ramai dari kalangan kita selalu tersasar dari kebergantungan kepada Allah..

Tidak yakin dengan janjiNya yang termaktub dalam kitab suci itu..

Selalu merasakan takut... Takut akan terputusnya punca rezeki yang belum pasti


 berada di hadapan mata..

Sehingga diri menjadi terlalu jauh.. Bahkan makin tersasar dari jalanNya..

Mengambil langkah selamat dengan memencilkan diri dalam perjuangan..

Samar-samar sahaja kewujudan, buah fikiran serta sumbangannya dalam bentuk apapun jua..

Bahkan diri tidak dikenali mana-mana penduduk langit dan bumi..

Adakah diri sehebat Uwais al-Qarni.. Yang sememangnya zuhud dan 


menjadi sebutan para penduduk langit..

Biarpun dirinya terlalu kecil di sisi manusia..

Entah mengapa terkadang diri merasakan hilangnya tarbiyah yang pernah diterima..

Apakah yang berbolak-balik didalam hati ini..

Terkadang wajah kelat dan lesu.. Merasakan diri ini belum cukup bersedia untuk melakukan 


pengorbanan sehebat para sahabat baginda..

Apakah diri ini bersedia untuk korbankan nyawa, harta, masa dan segala-galanya untuk Sang 


Pencipta dan AgamaNya demi meraih "Permata" yang dijanjikanNya?

Duhai hati, aku mohon agar engkau bersedia....

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^


Monday, April 16, 2012

.::TaTkALa DiRi TeRuJi::.

Bismillahirrahmanirrahim..
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah 
Lagi Maha Pengasihani...
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Alhamdulillah,, wa syukur lillah...
syukur ke hadrat Illahi,
atas nikmat Iman dan Islam yang diberikanNya..
=)=)=)...


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Cuti dah bermula.. almost 5 month pulak tu..
Konfius nak buat apa..
Alhamdulillah diberiNya peluang untuk join
aktiviti-aktiviti ilmiah.. amin.... =)
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Risau jugak cuti lama-lama ni.. =(
usrah dah tak kerap..
pengisian diri pon kurang..
diri sendiri pon lemah..
Syukur ada sahabat yang tak putus-putus mengingatkan...=)
Syukran enti, my becoming jannahmate.. =) 
Insya'Allah..


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Dalam kehidupan ni ada pasang surutnya..
Macam air di lautan...
Ada pasang surutnya..
Dalam kehidupan ada tingi rendahnya..
Terkadang di atas, terkadang di bawah..
Seperti putaran roda..
Sekejap di atas, sekejap di bawah..
kadang-kadang kita rasa kehidupan kita
 dah cukup susah sangat..
Tanpa kita sedari, ada insan yang lebih
 menderita berbanding kita..
=(


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Ana sendiri pun, terkadang rasa macam berat 
sangat ujian yang Allah bagi..
Diri rasa down, rasa cam tiada yang faham kita..
rasa nak lari dari masalah yang datang..
Tanpa ana sedari, lari daripada masalah bukan 
satu jalan penyelesaian..
tapi hanya menambahkan kemudaratan..
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Ada pelbagai cara yang disarankan Islam untuk 
menyelesaikan sesuatu masalah..
Amat mudah langkah-langkahnya..


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
PERTAMA!!


1) Biasakan diri kita dalam keadaan berwudhu'..


Jiwa kita pasti akan menjadi lebih tenang 
jika kita biasakan diri dalam keadaan berwudhu'..


"Siapa yang berwudhu' kemudian dia menyempurnakan

dengan membasuh kedua-dua tangan, wajahnya,

menyapu kepalanya dan kedua telinga, 

lalu dia berdiri melaksanakan solat wajib,

maka dosanya diampuni pada hari itu. 

Dosanya diampuni selama dia menjaga kemana kakinya berjalan, 

menjaga apa yang dipegang tangan yang didengar telinga, 

yang dilihat matanya dan selama dia mencegah dirinya

terjerumus ke dalam keburukan."

(H.R Ahamad dari Abu Umamah)

Sungguh wudhu' itu mampu memelihara diri kita 
dari terus terjerumus ke dalam kancah keburukan dan kebinasaan..=)


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
KEDUA!

2) Perbanyakkan membaca Al-Qur'an 

Jadikanlah al-quran teman yang paling
akrab dalam kehidupan kita..
Kadang-kadang kita rasa tiada masa
untuk membaca Al-quran..
Hari-hari kita saban sibuk dengan aktiviti
harian yang berunsurkan keduniaan..
Sedangkan Al-Quran begitu dekat 
dengan kita.. 
Apa gunanya disimpan saja Al-Quran 
yang cantik itu didalm almari kaca,
seterusnya dibiarkan usang.. 
Allahuakhbar..
jangan biarakan kita dilaknat Al-Quran 
di hari kebangkitan kelak... nauzubillah min zalik..

Mudah saja kita nak mencari masa..
Bacalah Al-Quran secara kensisten setiap kali 
selepas selesai kita tunaikan solat 5 waktu,,
Jika terlalu sibuk, satu helai muka surat sudah
memadai..
Cuma jangan biarkan Al-Quran itu langsung
tidak dibaca..
Kita sama-sama cuba k!!
Allah itu melihat pada usaha kita, bukan pada hasilnya..=)


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
KETIGA!

3) Banyakkan Solat Sunat 

Sebagai makhluk paling mulia di sisi Allah, kita disuruh 
memperkasakan lagi amal ibadat kita sehari-hari... 
Antaranya, dengan mendirikan solat sunat...
Solat sunat hajat, solat sunat taubat, solat sunat tasbih
adalah antara pelbagai solat sunat yang terdapat dalam Islam...
Kita bangun pada sepertiga malam dan mendirikan 
solat-solat sunat tersebut agar beroleh ketenangan 
dan kekuatan daripada Allah.... 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
KEEMPAT!

4) Selalu berdoa kepada Allah 

Allah telah berpesan iaitu jangan menyembah selain
daripada-Nya...
Ini bererti kita disuruh berdoa hanya 
kepada Allah yang Maha Esa dan dilakukan secara berterusan... 
Waktu-waktu mustajab berdoa adalah pada malam Jumaat, 
tengah malam, pagi sebelum waktu Subuh, malam hari raya, 
ketika waktu azan dan iqamah... 
Insya-Allah, Allah akan memakbulkan doa setiap 
hamba-Nya yang benar-benar ikhlas.... 
Namun, kita perlulah sedar bahawa sebarang rezeki tidak akan 
datang bergolek sekiranya tanpa usaha yang bersungguh-sungguh... 
Maka kita perlulah berusaha supaya mencapai sesuatu di samping 
berdoa hanya kepada Allah yang Esa... 

LET'S TRY OUR BEST K!
=)


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
KELIMA!

5) Bersangka baik dengan Allah

Kita sebagai manusia biasanya tidak akan terlepas
daripada berhadapan dengan ujian dalam hidup...
Semuanya itu adalah ujian daripada 
Allah yang Berkuasa bertujuan menguji 
keimanan kita sebagai hamba Allah... 
Oleh itu, kita mestilah bersangka baik dengan
Allah dan janganlah menyalahkan-Nya 
jika terjadi sesuatu ke atas diri kita... 
Kita juga mesti percaya  bahawa tentu ada
hikmah di sebalik kejadian itu. 


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
KEENAM!

6) Cintai diri sendiri 

"Cintailah diri kamu sendiri sebelum kamu mencintai diri orang lain"

Jelas daripada maksud sepotong hadis ini, kita dapat memahami 
bahawa kita perlu mencintai diri sendiri terlebih dahulu berbanding 
orang lain...
Diri kita yang selama ini masih pada tahap lama dalam 
pekerjaan perlu dipertingkatkan dengan cara yang dinyatakan di atas... 
Kita perlu memulakan kehidupan kita dengan ceria dan penuh 
dengan senyuman...
Kesimpulan  tekanan kerja bukanlah satu bebanan yang sukar untuk diatasi... 
Dengan usaha yang gigih dan kesabaran yang tinggi serta jalan 
penyelesaian yang jitu, bebanan yang kita alami pastinya akan 
dapat diselesaikan dengan jayanya...


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Nah, ada pelbagai cara yang disarankan oleh agama kita
untuk handle masalah kan.. =)

Islam itu cantik.. malah agama yang tercantik di atas muka bumi Allah ni..
Apapun masalah yang datang dalam hidup kita,
semua itu kerana kita seorang KHALIFAH..
Seorang KHALIFAH pasti takkan lari daripada ujian dari Allah,
untuk menaikkan darjatnya di sisi Allah dan makhluk sekalian alam..

Ingat, jangan pandang sesuatu masalah atau ujian itu sebagai musibah 
yang menjatuhkan,,,
Tapi pandanglah ia sebagai kurniaan Allah untuk memuliakan
seorang insan..=)


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Akhir kalam, maaf dipinta daripada semua readers andaikata 
tersalah bicara dan tutur kata k!! 
Aasif untuk semuanya!!! =)

Illal liqa' wa maas-salamah!! =)
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
nurislamfiqalbi....

Saturday, March 10, 2012

.::QuNuT NaziLaH::.



"Adalah suatu kewajipan jihad untuk membebaskan

tanah air umat Islam daripada sesiapa yang menyerang 

atau menakluknya kerana mereka adalah musuh umat Islam . . ."

(Syeikh Yusuf Al-Qardhawi)


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^


Fahamilah erti JIHAD fi sabilillah








Dari Abu Musa R.A, beliau berkata;
Telah datang seorang laki-laki menemui Rasulullah S.A.W lalu dia bertanya kepada baginda,


"Seseorang yang berperang demi mendapatkan harta rampasan perang, dan seseorang yang

berperang demi mengejar nama, dan seseorang yang berperang menunjukkan kehebatannya, lalu

siapakah (di antara mereka itu) yang berperang di jalan Allah?"

Maka jawab Baginda,


"Barangsiapa yang berperang untuk menjadikan kalimat (agama) Allah yang tertinggi, maka itulah

(jihad) di jalan Allah."


{Muttafaqun 'Alaih: Fathul Bari VI: 27 no: 2810, Muslim III: 1512 no: 1904, 'Aunul Ma'bud VII: 193 no: 2500, Tirmidzi III: 100 no: 1697, Ibn Majah II: 931 no: 2783}

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^


Persiapkan Diri Sebagai MUJAHID






Darinya (Abu Hurairah R.A) bahawa Rasulullah S.A.W bersabda,

"Perumpamaan Mujahid di jalan Allah seperti perumpamaan orang yang berpuasa lagi mendirikan

 solat dengan membaca ayat-ayat Allah  yang panjang, ia tidak pernah putus dari puasanya dan tidak 

pula dari solatnya sehingga sang mujahid di jalan Allah itu kembali (ke rumahnya)."

{Shahih: Shahihul Jami'us Shaghir no: 5851, Muslim III: 1498 no: 1878, Tirmidzi III: 88 no: 1669}


Darinya (Abu Hurairah R.A) bahawa Rasulullah S.A.W bersabda,

"Allah segera memberi pahala kepada orang yang pergi (berjihad) di jalanNya, yang tidak ada yang

 mendorongnya pergi kecuali kerana iman kepada Ku dan membenarkan Rasul-Rasul Ku. Dia akan 

kembalikan ia dengan membawa pahala dan rampasan perang atau Dia akan masukkan ia ke dalam

 Syurga."

{Muttafaqun 'Alaih: Fathul Bari I: 92 no: 36, Muslim III: 1495 no: 1876}

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

...Bangkitlah wahai kaum muslimin ...
...berjihadlah wahai kaum mukminin...
...kalian orang yang terpilih untuk memperjuangkan agama Allah...
...menegakkan syiar-syiar Islam...
...mengibarkan panji kebenaran...
...melaungkan kalimah Syahadah...
...mengorbankan jiwa dan harta di jalanNya...
...beruntunglah kalian jika kalian memilih untuk Syahid...
...kerana janji Allah itu pasti benar...
Takbir!!!!
Dan Ingatlah,,

"Barangsiapa yang tidak ambil berat urusan umat Islam

maka dia bukan daripada mereka . . ."

(Sabda Rasulullah S.A.W)

Wallahu'alam, nurimanfillah,,,(",)
Ya Rahman, jadikanlah hamba perindu syahidMu,,,

Friday, March 9, 2012

.::SiRoTuL CiNTaKu::.

Bismillahirrahmanirrahim,,


Sirotul Cintaku...

Bermula saat tarbiyyah hadir dalam hidupku . . .

Membangunkan aku daripada lena yang panjang . . .

Melembutkan hatiku yang telah lama keras . . .

Dan juga mengubah diriku yang kian terpesong . . .

Sunday, February 26, 2012

.::WaJaH BaRu::.

Bismillahirrahmanirrahim..

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani..

Pertama dan selamanya, Kita rafaq kan rasa
syukur kita buat Allah s.w.t atas segala nikmat
 yang diberikanNya dalam kehidupan kita ni... =)
Alhamdulillah....

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Selawat dan salam buat junjungan Mulia,
Nabi Muhammad s.a.w, ahli-ahli keluarga
baginda, sahabat-sahabat baginda, para
tabi', tabi' tabi'in dan seluruh umat Islam
yang telah memperjuangkan agama suci ini
hingga ia dapat sampai kepada kita pada
hari ini.. =)
Alhamdulillah....

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Alhamdulillah.. blog ni sekali lagi berwajah baru..
dengan ketetapanNYa, Insya'Allah coretan-coretan
yang bakal kami berdua tampilkan akan kelihatan
lebih segar dan padat dengan pengisian ilmiah...
Insya'Allah..=)

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...