Followers

Thursday, May 26, 2011

.:: PaDaMu AkU mEmOhOn Ya AllAh::.

Bismillahirrahmanirrahim..

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasihani..

Kesibukan menyiapkan diri untuk kembali ke medan perjuangan membuatkan diri sedikit kepenatan.. Tanggungjawab yang bakal digalas untuk semester akan datang ini cukup membuatkan hati bergundah gulana. "Mampukah aku melaksanakan amanah ini sebaiknya?" soal hati yang dirundum resah.. =(





Ya Rabbul Izzah

Hambamu ini bukan siapa-siapa

Hanya insan lemah yang sering bergundah

Sering saja rebah saat diduga

Hala kelangit tangan ku menadah

Hati merintih pohon ampunan milik Allah



Tatkala pintu hati diketuk dengan ujian

Bibir tidak henti melirih bantuanNya

Mutiara jernih itu tidak tertanggung lagi

Ku biarkan jua ia jatuh ke bumi

Deras ia mengalir membasahi hamparan kusam itu

Hamparan suci antara aku dan DIA




Apakah aku insan yang cocok untuk melakukan semua ini?

Ya Allah, Aku memohon pertolonganMu.. 



wassalam,,
nurislamfiqalbi,,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...