Followers

Friday, December 10, 2010

.::AiR MaTA iTu JaTuH LaGi::.

Bismillahirrahmanirrahim,,
dengan nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani,,

Alhamdulillah wa syukur lillah,,
nikmat Hidayah Islam ini tidak pernah luntur di hati malah saban hari hati ini semakin menagih kasih Sang Pencipta..


Ya Alah,
hambamu ini bersyukur akan kurnianMu yang tak terhingga ini,
Kau hadirkan hidayah di hati ini,
dan hamba mohon agar janganlah Engkau menarik nikmat ini kembali..

Ya Rahman,
sungguh pemurahMu kian jelas terpancar dalam kehidupan hambaMu ini,
kau berikan hamba kesempatan untuk meraih sebuah kejayaan,
biarpun seringkali hamba melupakanMu..

Ya Rahim,
betapa Kau amat mengasihi hambaMu,
Kau permudahkan jalan perjuangan hambaMu ini,
dengan kehadiran ahli keluarga yang tidak henti memberi sokongan,
dengan keikhlasan dan ketulusan para sahabat dalam menghulurkan bantuan,
dengan keramahan para pendidik dalam menyampaikan ilmu penegtahuan,
dengan keindahan kalam para pewaris sunnah kekasihmu dalam menyampaikan ayat-ayat Al-Quran..
Betapa Kau kasih akan hamba-hambaMu yang mendambakan cinta agung ini..

Ya Wadud,
hamba bersyukur atas segala-galanya yang telah kau berikan,
hanya satu pinta hambaMu ini,
agar Kau berikan kekuatan semaksima mungkin untuk memperjuangkan agamaMu,,
semoga sinar Islam itu kembali mekar di atas muka bumi yang sarat dengan fitnah ini,
semoga cahaya Islam itu mampu menerangi sekalian alam,
semoga bahang kebangkitan Islam itu  dapat dirasai oleh sekelian makhluk ciptaanMu,
semoga hamba-hambaMu mampu mewarisi sunnah dan tauladan para pejuang,
selagi mana Islam itu di hati,
Jihad ini pasti takkan berhenti..


Hamba bersyukur padaMu Ya Allah..
Atas segala nikmat yang kau berikan dalamkehidupan hambaMu ini,,

10 Dec 2010,,
"Result exam akan dihantar melalui emel oleh pihak pengurusan universiti" 

Ya Allah,, betapa hati ini gementar untuk mengetahuinya. Namun tiada apa yang mampu untuk merubah sebarang keputusan yang bakal diterima..

Jari-jemari kian bergetar menekan papan kekunci menaip id dan password emel..
Dup..Dup.Dup..
Denyutan jantung kian kencang..
Emel dari pihak universiti jelas terpampang di depan mata..
Mahu saja tangan ini berhenti meneruskan niat, namun hati berkata tidak.. 
"Kau da usaha, sekarang terimalah apa jua keputusannya,, Apa yang penting, Allah azza wa jalla melihat pada usaha mu bukanlah pada hasil yang mampu kau berikan"..

Hati dengan tenang melihat keputusan peperiksaan semester ini setelah ia dilembutkan dengan janji Allah pada hambanya yang telah berusaha..

Alhamdulillah!!
Sujud dan syukur hanya buat Sang Khalik..
Kejayaan yang tidak pernah didambakan sebegini rupa kini jelas terjadi..
Apa yang mampu hambaMu ini lakukan hanyalah bersujud tanda syukur atas segala nikmat dan kesempatan yang Engkau berikan Ya Jabbar..

Andai tiada nikmat iman yang Kau utuskan, masakan hamba mampu untuk berjuang sebagai seorang Muslimah dan Mukminah..
Andai tiada nikmat akal dariMu, masakan hamba ini mampu untuk berfikir tentang segalanya..
Andai tiada nikmat tenaga yang Kau berikan, masakan hamba mampu untuk meniti hari-hari dalam kehidupan sebagai seorang pejuang muda..
Andai tiada nikmat ilmu yang Kau utuskan, masakan hamba mampu untuk merubah nasib dalam kehidupan..
Andai tiada nikmat persahabatan yang Kau jalinkan, masakan hamba mampu untuk berjuangan tanpa sebarang sokongan teman-teman..
Andai tiada nikmat kekeluargaan yang Kau berikan, masakan hamba mampu meraih kejayaan tanpa redha, doa dan berkat dari kedua orang tua dan ahli keluarga yang sentiasa memberi semangat agar tidak putus harapan dalam perjuangan..

Subhanallah,
Walhamdulillah,
Walailahaillallah,
Wallahuakhbar..

Semoga kejayaan hambaMu ini bermanfaat untuk agama Islam,,
Amin Ya Rabbal A'lamin,,



Wassalam,,
nurislamfiqalbi,,



2 comments:

Muslimah Optimis said...

salam ifti..nanti ifti buat pasal lembaga hitam jugak ek..xpun MO buat cerpen kisah ifti tu the Mo linkkan ke blog ifti ek..heheh...

menangis kerana Allah itu adalah baik..

boleh baca di link

http://ukhwah-dhearty.blogspot.com/2010/11/lelaki-menangis-sebab-perempuan.html

jangan hirau tajuk, baca isinya..hehe..

nice to meet u ifti

ifti_siddiqi said...

Wassalam MO,, huhu,, macam2 la MO ni,,

lucu lak,, it's up to you ukhti,,
slagi mana cerpen tu sohih+nice to be shared wif others, saya x kesah.. =)

sharing is caring..=)

tp ble pikir2 balik, lawak la pulak MO nak wat cerpen pasal tu,,huhu,, very the shy la,,=)

da baca da link 2,, btol2, menangis kerana Allah adalah ibadah kn,,

bahkan airmata yang mengalir sebab Allah ni takkan terbakar dek api neraka,,

wah2,, hebatkan Islam,, sekecil-kecil hal pun mengundang 1001 manfaat dan fadhilat,,

thankz 4 the share ya ukht,,
teruskan menulis k,,

nice to meet u to my dearest MO,,=0

salam ukhwah fillah.=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...