Followers

Wednesday, December 15, 2010

.::UjiAn ItU TaNdA KaSiHNYA::.

Bismillahirrahmanirrahim..
dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasihani, saya mulakan bicara..



Alhamdulillah,, saya baru saja sudah berborak dengan soerang sahabat tercinta melalui telefon.. Syukur, khabar dari nya baik-baik sahaja.. =)

Tiba-tiba dia minta saya untuk bersabar dan tidak terkejut akan berita yang bakal disampaikannya.. Saya terkedu seketika.. =(

Rupa-rupanya kesihatannya terganggu dan memerlukan rawatan pembedahan dengan segera.. Bagai nak luruh jantung ni saat mendengar khabaran tersebut.. Nak ditangis pada ketika itu, takut pula dia akan bergundah gulana.. Sambil tersenyum saya cuba berikan kata-kata semangat buat dirinya..

Insya'Allah pada jam 3 petang ni dia akan berangkat ke hospital untuk mendapatkan rawatan yang selanjutkan.. Hati terasa mahu saja berada di sisinya untuk memberikan sokongan, namun apakan daya jarak memisahkan segalanya..

Buatmu sahabat tersayang,
Kau pinta agar aku senyapkan khabaran ini..
Namun aku tak terdaya..
Aku mengharapkan agar umat Islam semuanya dapat sama-sama berdoa buatmu..
 Tak tertanggung airmata ini membiarkan dirimu menderita..
Aku bersama sahabat-sahabat yang lain pasti akan mendoakan yang terbaik untukmu.. 
Sungguh kesembuhan dariNYA buatmu amatlah ku harapkan..
Biarpun ujian ini cukup berat buatmu..
Ketahuilah bahawa insan ini tidak akan pernah berhenti berdoa buatmu..
Kerana kasih sayang di antara kita ini,
Benar-benar terjalin kerana redhaNYA..
Jangan takut ya ukhti..
Sungguh DIA ada bersamamu..
Dan kau turut takkan merasakan dirimu keseorangan..
Kerana doa para sahabat akan sentiasa mengiringimu..
Sahabat tersayang..
Yakinlah bahawa ujian ini adalah tanda kasihNYA padamu..
Kerana kau adalah insan terpilih..
Aku mendoakan yang terbaik buatmu..
Amin Ya Rabbal A'lamin..

Cepat-cepat sembuh ye =)


wassalam,,
nurislamfiqalbi,,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...