Followers

Thursday, December 23, 2010

.::ThE ArRiVaL::.

Bismillahirrahmanirrahim,,
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasihani..

Selawat dan salam ke atas junjungan Mulia, Nabi Muhammad s.a.w juga keatas para ahlil baitnya..

Alhamdulillah wa syukur lillah..
Kesemua nikmat kurniaanNYA masih lagi dapat kita kecapi dalam kehidupan ini dengan izinNya kan... =) Amin ya Rabb,, Apa yang penting, setiap hari akhlak kita mestilah berubah kearah yang lebih baik biarpun ianya sekecil-kecil hal k.. 



Hari ni, saya nak share tentang satu siri pendedahan Islam yang saya anggap pendedahan berani mati oleh dua orang pengarah (kalau tak salah saya) iaitu siri "THE ARRIVAL".. 

Siri ni pun pada mulanya saya dapat dari seorang sahabat, "TOKWAN tersayang saya"..=)
Terima kasih banyak-banyak tok.. siri ni banyak bagi pengajaran dan pendedahan yang bermanfaat untuk diri ini.. =) Syukran alaik!

Ok.. berbalik kepada siri ni, apa yang saya nak kongsikan adalah siri ni mendedahkan pelbagai jenis konspirasi,kejahatan dan rancangan para musuh Allah yang mahu menjatuhkan Islam di mata dunia.. Dan siri ini amat menekankan tentang kedatangan Al Maseh Dajjal yang menjadi penantian agung para pengikut setianya.. 

Jujur dari hati saya, bila saya da habis tengok siri ni, tergerak hati saya memikirkan tentang bagaimanakah nasib dua orang pengarah yang menghasilkan siri ni.. Masih hidupkah mereka kerana mendedahkan pelbagai kezaliman musuh2 Allah dan pastinya mereka diburu? Memang saya tabik springgggg kepada Noreaga dan Archenair yang berani menghasilkan siri ini demi menyedarkan umat Islam yang makin hanyut didunia akhir zaman ni..

Saya ada juga mendapat berita daripada para sahabat bahawa siri yang telah berusia hampir 2 tahun ini sudah di"banned" pengeluarannya di YouTube.. Mungkin masih ada siri yang dipaparkan di youtube tapi tidak secara keseluruhannya.. 

Mula-mula saya tonton siri ni, serius cakap otak rasa berat sangat sebab maklumat-maklumat yang cuba disampaikan adalah serius dan tak berapa boleh nak diterima akalsaya dalam masa yang singkat..

Tapi bila da tonton episod2 yang seterusnya, WAH!!! Terus berkobar semangat saya untuk mengikuti siri ni.. Ia memang sarat dengan kejutan dan kesemua maklumat yang disampaikan adalah berkenaan dengan kehidupan seharian kita..

Pada simpanan saya, siri ini ada 50 episod dan saya amatlah berbesar hati kepada sesiapa saja yang mahukan siri ni bolehlah hantarkan emel pada saya atau comment saja entry ni k.. ni emel address saya 
ifti_aqilah@yaoo.com.. Saya amatlah berlapang dada untuk membantu kedua-dua pengarah ni yang mengharapkan siri pendedahan mereka ni tersebar ke seluruh pelusuk dunia dan ditonton oleh semua lapisan masyarakat lebih-lebih lagi kita UMAT ISLAM..Jangan takut dan jangan sedih! Allah bersama kita semua! =)

Satu pesanan daripada saya.. Apabila kalian menonton siri ini, mungkin terlintas di hati kecil untuk tidak mempercayai secara bulat tentang maklumat-maklumat yang disampaikan oleh pengarah-pengarah siri ini.. Tetapi yakinlah ada diri anda sendiri untuk terus membuka minda membongkar lebih terperinci tentang apa yang disampaikan mereka supaya kita sendiri yakin dan pasti tentang mesej-mesej yang cuba disampaikan oleh dua orang pengarah muda yang beragama Islam ini.. 

Penyampaian seseorang itu tidak semestinya betul keseluruhannya dan ia juga tidak semestinya salah secara keseluruhannya.. Kita harus mengkaji lebih dalam tentang perkara tersebut dan janganlah berburuk sangka k.. Pilihan terletak pada tangan kita, so make the right choice k! =)

Sama-sama kita berjihad membela agama suci Allah yakni agama Islam k!! =)



wassalam,,
nurislamfiqalbi,,



4 comments:

Anonymous said...

salam...qilah....nk siri2 tu sume ley x??
nie emel sy..
noorfarhana_32@yahoo.com

ifti_siddiqi said...

Salam.. boleh2,, Insya'Allah nanti saya emel k.. tunggu ye.. =)

AyaM C0mey.. said...

salam k.qilah..
stlah sekian lme mnjejak kaseh,akhernye jmpe jgak care na menghubungkn kmbali ukwah kte yg trpt0s,.
1st,skali na ckp:rndu r kt akk..

2nd plak:haha.sy da matured da skunk nie..

yg ke-3:s0ri klu slame ari nie,bnyk buat slh kt akk..

n da lasly:syla xadek d0rm akk,shahirah..

ifti_siddiqi said...

Salam to Ayam Comey aka syira,,

Alhamdulillah, syukurnya dapat jugak berita dari kamu dek,, nak nangis la plak,,

Akak pon rindu sangat dekat adek2 akak and kenangan dengan kalian semua sentiasa segar dalam ingatan akak,,

Apapun yang pernah terjadi sepanjang kita semua sama2 dulu, semuanya akak dah halalkan.. =)

Akak yang patut minta maaf pada korang semua sebab tak berdaya menjadi naqibah yang baik sepanjang perkenalan kita semua..

Apa yang penting, semoga ikatan ukhwah kita ni diredhai Allah hendakNya.. amin..

Jangan lost contact da tau..=)

Uhibbuki fillah,,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...